söndag 22 november 2009

Sånt som blivit klart på sistone

Här är mitt andra par grytlappar, vitt är kanske inte den smartaste färgen att göra grytlappar i. Men det behöver ju inte jag bry mig om, det är ju inte jag som ska använda dem (och de går ju att tvätta). De är virkade i Järbos soft cotton med virknål 3,5.

Här är vantarna som jag gjorde färdigt tidigare i höstas efter stickfrossas mönster. Jag tycker att garnet är jättefint, fastän det är tråkig akryl, vilket gör att de redan ser noppiga ut. Men mönstret var enkelt att följa och snabbt gick de att göra (virkar ett par i ull just nu).

1 kommentar:

  1. Hej! Kommer tyvärr inte på onsdag, allt för mycket hemarbete med en kurs på jobbet.. Trasorna stickar jag på stickor 4, dubbelt garn av Marks & Kattens lingarn (finns i garn och broderiaffären du pratade om!), 33 masker, pärlstickning, 1 rät 1 avig, tills den är kvadratisk. Virka en kant med fastmasker tillslut. Lycka till!

    SvaraRadera